İşbirliği yazmak zorunlu mu?
Ticaret Bakanlığı’na bağlı reklam otoritesi, 2021 Mayıs ayında yayımlanan yönetmelikle sosyal medyadaki tüm reklam iş birliklerinin reklam olduğunu belirtmesini zorunlu hale getirdi. Instagram, Twitter ve Facebook paylaşımlarında #collaboration #partnership gibi hashtag’lerin belirgin bir şekilde kullanılması zorunlu hale geldi.
Influencerlar neden işbirliği yazıyor?
Etkileyiciler artık reklamverenin sunduğu ürünü/hizmeti hediye olarak sunamaz ve artık saf tüketici olarak görünemezler. Bunun bir reklam iş birliği olduğunu açıkça belirtmeleri gerekir. Bu, tüketiciye karşı şeffaflığı garanti eder.
Kaç takipçisi olan reklam yazmak zorunda?
Bir Instagram hesabının reklam alabilmesi için belirli bir takipçi sayısına ihtiyaç duyulmaz. Ancak markalar ve bireyler genellikle daha fazla takipçisi olan hesaplarla çalışmayı tercih eder. Hiç kimse az takipçisi olan bir hesap için reklam vermez veya bütçe harcamaz.
Neden reklam yazmak zorunda?
Reklamcılık tüketicileri bilgilendirmeye ve ikna etmeye çalışır. Reklam mesajları malları, hizmetleri, vaatleri, ödülleri, sorun çözümlerini içerir. Reklamcılık, henüz alıcı olmayan kişileri bir mal veya hizmetin müşterisine dönüştürmeye yardımcı olan bilimsel veya sanatsal bir etkinliktir.
İnstagram’da reklam yazmazsam ne olur?
Çünkü bir şey reklamsa, bundan gelir elde ediyorsunuz demektir. Bu durumda Maliye Bakanlığı sizden fatura kesmenizi ve vergiyi ödemenizi isteyecektir. Bu yüzden reklam olmayan içeriklere #reklam yazmak vergi açısından zararlıdır.
Fenomen reklam yazmak zorunda mı?
Bu durumda influencer’lar, takipçilerine tavsiye ettikleri ürünleri tanıtım karşılığında sunduklarında bunun bir reklam olduğunu açıkça belirtmekle yasal olarak yükümlüdürler.
Reklam değildir yazmak zorunlu mu?
Bu nedenle, bir gönderi finansal bir ödül içermese bile, takipçileri yeterince bilgilendirmek için bir reklam olup olmadığını belirtmek iyi bir uygulama olarak kabul edilir. Ancak, kişisel bilgiler gönüllü olarak paylaşılıyorsa bu zorunlu değildir.
İnstagramda markalarla nasıl işbirliği yapılır?
Markalı İçeriğinizi Oluşturma İçeriğinizi normalde yaptığınız gibi oluşturun, ardından “Ücretli Ortak Etiketi Ekle” düğmesini etkinleştirin. Gönderinize şirket adını eklemek için “Marka Ortağı Ekle”ye dokunun.
TikTok’ta reklam yazmak zorunlu mu?
Gönderinizde marka adı varsa. Reklam yapmıyor olsanız bile. Şimdi reklam yazmanız gerekiyor. Ayrıca bunun için takipçi sayısı önemli değil. Yönlendirmede influencer’ların influencer olduğu söyleniyor. Yani bir ürün hakkında haber yapıyorsa.
10 bin takipçi ne kadar kazanıyor?
Bakalım Instagram ne kadar para kazandırıyor: 1000 – 10.000 takipçi: 10$ – 100$ (gönderi başı) 10.000 – 50.000 takipçi: 100$ – 500$ (gönderi başı) 50.000 – 500.
Instagram 10.000 takipçi olunca ne olur?
Instagram’da üç farklı influencer seviyesi vardır: influencer’lar, mikro influencer’lar veya nano influencer’lar. 1.000 ila 10.000 takipçisi olan kişilere nano influencer, 10.000 ila 50.000 takipçisi olan kişilere mikro influencer ve 50.000’den fazla takipçisi olan kişilere influencer denir.
Instagram 1000 gösterim kaç TL?
Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM) teklif türü için ortalama maliyet; 1.000 gösterim başına 4TL ile 6TL arasında değişmektedir. Örneğin; Bin gösterim başına maliyetinizin 5TL olduğunu varsayalım. Reklam bütçenizin aylık 1.000TL olduğunu varsayalım. Buna göre 1.000TL karşılığında 200.000 kişiye ulaşabilirsiniz.
5 M kuralı nedir?
Üretimin beş temel unsuru şunlardır: Erkekler, Malzemeler, Makineler, Para, Yönetim. Bu beş unsurun hepsi İngilizce karşılıklarının ilk harfi olan M harfine dayanmaktadır. 5M (MEN, MATERIALS, MACHINERY, MONEY, MANAGEMENT) olarak formüle edilmiştir.
İnfluencer cezası nedir?
Hukuka aykırı tanıtım yapan bir influencer’a 2023’te verilen idari para cezası 347 bin 128 lira iken, bu miktar 2024’te 550 bin 59 lira olarak belirlendi. Bu yılın ilk altı ayında 11 influencer’a toplam 5 milyon 35 bin 994 lira idari para cezası kesildi.
İnfluencer reklam ücreti ne kadar?
Sponsorlu gönderiler veya ürün tanıtım fotoğrafları da birer reklam biçimidir. Influencer’lar için reklam ücretleri birçok kritere ve hedef kitlenin büyüklüğüne göre değişmekle birlikte ortalama 500 ₺ ile 180 ₺ arasındadır.
TikTok’ta reklam yazmak zorunlu mu?
Gönderinizde marka adı varsa. Reklam yapmıyor olsanız bile. Şimdi reklam yazmanız gerekiyor. Ayrıca bunun için takipçi sayısı önemli değil. Yönlendirmede influencer’ların influencer olduğu söyleniyor. Yani bir ürün hakkında haber yapıyorsa.
İşletme hesapları reklam yazmak zorunda mı?
İşletme hesapları Instagram reklamlarında da kısıtlamalarla karşılaşabilir. İşletme hesapları çeşitli nedenlerle kısıtlanabilir. İlk olarak, işletme hesapları reklam politikalarına uymayan içerikler paylaşırsa veya aldatıcı reklam taktikleri kullanırsa kısıtlanabilir.
İnfluencer cezası nedir?
Hukuka aykırı tanıtım yapan bir influencer’a 2023’te verilen idari para cezası 347 bin 128 lira iken, bu miktar 2024’te 550 bin 59 lira olarak belirlendi. Bu yılın ilk altı ayında 11 influencer’a toplam 5 milyon 35 bin 994 lira idari para cezası kesildi.
Kitap paylaşırken reklam yazılmalı mı?
MADDE 5 – (1) Sosyal medya fenomenleri aracılığıyla yapılan reklamların açık, anlaşılır ve ayırt edilebilir olması zorunludur. Tüm iletişim araçlarında olduğu gibi sosyal medyada da ses, yazı ve görüntü yoluyla örtülü reklam yapılması yasaktır.