Açılanmış beyaz eşya iade edilir mi?
Ayrıca Yönetmelik gereği, cayma hakkı süresi sona ermeden önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması mümkün değildir. Kutusu açılmış ve montajı yapılmış ürünler iade edilemez.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Tüketici hakları nelerdir ürün iadesi?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Aldığı bir ürün bozuk çıkarsa nerelere başvurulur?
(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.
Tüketici hakları 11. madde nedir?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine sahip olmasının yanı sıra, ayıplı malın ölüme ve/veya yaralanmaya ve/veya kullanım sırasında diğer mallara zarar vermesi halinde imalatçı-üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.
Ayıplı malın iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Ürünü açtıktan sonra iade edilir mi?
Ambalajı veya paketi açılmış ürünlerde tüketici genellikle çevrimiçi satın alınmışsa cayma hakkına sahiptir. Ancak bazı istisnai durumlarda cayma hakkının kullanılması mümkün değildir. Bu istisnai durumlar, sözleşme türüne göre değişen yönetmelikler ve yasalarla düzenlenir.
Kurulumu yapılmamış beyaz eşya iade edilir mi?
Ürünün teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde iade kodu oluşturabilirsiniz. Ürünün kurulumu yapılmamış olması gerekmektedir. Kurulumu yapılmış ürünler iade edilemez.
Montajı yapılmış ürün iade edilir mi?
CAYMA HAKKI: İlgili mevzuata göre, cayma hakkı kapsamında “ürünün yeniden satılabilirlik durumunun kaybolmamış olması” gerekmektedir. Bu nedenle, servis tarafından kurulumu yapılan ürünler cayma hakkı kapsamında iade edilemez.
Arçelikten alınan ürün iade edilir mi?
Alıcı; Arçelik Pazarlama A.Ş.’ye mal/hizmet bedelini ödemekle, ürün bedelini Satıcı’ya ödemiş sayılır. Müşteri, ürünü teslim aldığı tarihten itibaren 15 (onbeş) gün içinde; herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.